آغاز سلسله کارگاههای پژوهشی ویژه دانشجویان بینالمللی در کالج بینالملل دانشگاه علوم پزشکی تهران
دکتر روجا رحیمی، رئیس کالج بینالملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سلسله کارگاههای پژوهشی ویژه دانشجویان بینالمللی دانشگاه در راستای توانمندسازی دانشجویان بینالملل در حیطه پژوهش و افزایش مشارکت آنها در فعالیتهای پژوهشی با همکاری معاونت پژوهشی پردیس بینالملل برنامهریزی و از ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بینالملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی با اشاره به اینکه کارگاهها در دورهای دو ماهه برنامهریزی شده است، اظهار داشت: سلسله کارگاههای پژوهشی ویژه دانشجویان بینالمللی دانشگاه در ۱۹ جلسه برگزار میشود که چهار جلسه آن به صورت مجازی خواهد بود.
رئیس کالج بینالملل دانشگاه افزود: در این دوره حدود ۴۵ دانشجوی بینالمللی از رشته مقاطع مختلف حضور دارند که بخش عمدهای از آنها در مقطع MBBS مشغول به تحصیل هستند.
دکتر رحیمی اضافه کرد: این کارگاهها مباحث و سرفصلهای مختلفی چون اصول و مبانی پژوهش، آشنایی با انواع مقالات، پایگاههای علمی و نحوه جستجو در آنها، روش نگارش پروپوزال، نحوه ارائه مقالات در کنگرهها و سمینارهای بینالمللی، نحوه ارسال مقالات، آمار و اپیدمیولوژی، نحوه به کارگیری هوش مصنوعی در پژوهش و اصول اخلاق در پژوهش را در برمیگیرد.
وی با بیان اینکه کالج بینالملل دانشگاه معیارهای مختلفی را در انتخاب مدرسان کارگاهها مورد توجه قرار داده است، گفت: برخورداری از دانش و تجربه کافی و بهروز در کنار تسلط به زبان انگلیسی در این انتخاب مدنظر قرار گرفته است.
رئیس کالج بینالملل دانشگاه تصریح کرد: از آنجا که گروه هدف ما را دانشجویان خارجی تشکیل میدهند و تعامل با آنها از اهمیت ویژهای برخوردار است، کارگاهها کاملاً به زبان انگلیسی برگزار میشوند.
دکتر رحیمی از صدور گواهی پایان دوره برای شرکتکنندگان در سلسله کارگاههای پژوهشی خبر داد و افزود: این گواهیها به امضای رئیس کالج بینالملل و معاون پژوهشی پردیس بینالملل خواهد رسید.
وی با تأکید بر ادامهدار بودن برگزاری کارگاههای پژوهشی برای دانشجویان خارجی دانشگاه، بیان داشت: با توجه به استقبال دانشجویان و پیش ثبتنامهای انجام شده، این کارگاهها با فاصلهای کوتاه تکرار خواهند شد.
رئیس کالج بینالملل دانشگاه اظهار امیدواری کرد که دانشجویان بینالمللی در پایان این دوره توانمندیهای لازم در زمینه پژوهش را کسب کنند و فعالیت پژوهشی آنها نسبت به گذشته افزایش یابد.
ارسال نظر